петък, 25 юли 2008 г.

ВРЪЩАНЕ НА РАБОТА СЛЕД РАЖДАНЕ



По закон връщане на родилата жена на работа, преди изтичането на 135-те дни по болничните листове работодателят не трябва да допуска - това е негово задължение. Единствено в случаите, когато медицински орган даде разрешение за прекратяване на отпуск по болничен лист, майката може да се върне на работа. Тя има право да ползва отпуск и обезщетение от 135-ия до 315-ия ден след раждането.
Когато настъпи моментът да се върнете на работа обаче, се оказва, че сте поставена отново на кръстопът. Трябва да избирате дали да се върнете към стария работен режим и предишния си ежедневен ритъм или да помолите за 4-часов работен ден, за да си осигурите повече свободно време, което да прекарвате заедно със своето мъниче. Изборът винаги е личен и е продуктуван от много различни съображения. Вероятно няма да можете да вземете решение веднага или дори да го направите, ще се почувствате виновна и непълноценна като родител. Това е абсолютно естествена реакция за всяка млада майка, особено ако става въпрос за връщане на работа след раждането на първото й дете.

Как да вземете разумното решение?

Ако не сте сигурни, че искате да се върнете на работа в настоящия момент, по-добре останете още 1-2 месеца вкъщи и се порадвайте на майчинството си. Отдайте се изцяло на грижите за бебето, дома и семейството. Няма нищо по-хубаво от това детето да расте, заобиколено от грижите, ласките и вниманието на мама в първите 1-2 годинки от живота си.

Ако въпреки това, не се чувствате комфортно да си седите само вкъщи, чувствате се нещастна, неудовлетворена и изолирана, опитайте да договорите с шефа си половин работен ден, за да се тествате отново в работна среда.

Не се опитвайте да бъдете перфектна във всичко! Идеални хора няма. Ако решите да се върнете на работа, преди това сериозно обмислете варианта със съпруга дали ще оставите детето на грижите на бавачка, дали ще го дадете на ясла или детска градина и кой ще се ангажира да го води и прибира от там в различните дни от седмицата. Разпределете си по равно домакинските задължения и пазаруването. Планувайте поне 2 дни от седмицата, в които и тримата да бъдете свободни от всякакви задължения и да прекарате заедно в затворен семеен кръг.

Не се изоставяйте и поддържайте самочувствието и визията си в перфектна форма, като отделите по 2-3 часа поне два пъти седмично лично за вас. Отидете на шопинг, на масаж или козметик. Направете си нова прическа и ако можете подновете програмата си от упражнения в спортната или танцовата зала. За да сте добра мама и красива съпруга, трябва да се чувствате и да изглеждате добре.

1 коментар:

andreas каза...

Тази статия много ми хареса и Ви благодаря че сте я включили.
Аз съм една от тези майки,които решават че майчинството не трябва да заема на 100% тяхното съзнание и то от сутрин до вечер.Разбирам изцяло тези които са имали трудна бременност или дълго са чакали майчинството,но не и онези които осъждат тези като мен.
Много ми беше трудно да взема това решение кога и как да се върна на работа,защото малкото създание което сътворихме с татко е най-хубавото нещо което някога ми се е случвало в живота.Аз съм на 26 и съм зодия Лъв и за мен е важна динамиката.При мен нещата се случват и аз имам участие в тях,а не минават покрай мен.Важно е човек да не стои само като страничен наблюдател а да участва в "Живота".Мисля си,че когато една жена се реализира като мяйка,живота и не спира до там.За да се чувсва достатъчно жена тя трябва да държи на своето обществено положение,което се изразява както в професионалното така и в личното.Понякога трябва да бадеш и малко егоист и да вземаш от всичко с пълни шепи,защото не винаги ще имаш тази възможност.
Трябва да успеем така да си планираме времето че да ни стига за всичко,за детето,за мъжа до теб,за вечерята и работата,но ако не успеем да отдем на фризьор-е нищо и утре е ден.